Josef Bubeník
z poslední doby | přehled díla | autor | výstavy |

Existence postcivilizační industrie

... Bubeník kultivuje svůj malířský projev, přenáší důraz na působení koloritu kompozic menších formátů v technice akrylu a olejomalby. Představuje složité půdorysné studie zaniklých a zavátých kultur a civilizací, pozorovaných v prostředí pouštní krajiny, kdesi mimo souřadnice našeho světa v tiše plynoucím čase písečných přesypů.

Snad ta série obrazových vizí předvídá hrozící ekologické katastrofy, děsivou můru přírodních kataklyzmat ničících neodvolatelně kvetoucí města a krajiny bičem válek, hladomorů, nepředvídatelných klimatických změn zůsobených činnosti technické epochy, jaderných havárií blízké dukovanské elektrárny či nájezdů barbarů z hloubi stepí a pouští.

Je to však i kraj kolem fascinujících zřícenin nedalekého templářského řádového hradu u vesničky Jamolic: zbytky hradeb, věží, paláce, tyčících se mezi kmeny stromů na skále nad peřejemi romantického říčního údolí..

(doc. PhDr. Jiří Havlíček — fragment slova k vernisáži)



Kaňon, 1995

Společnost nových pracovitých, 1998

Z výletu na Templštejn, 1995

Vodní dýmka, 1994

Drak I (úsvit), 1994

Drak II (soumrak), 1994

Drak III, 1995

Dva šneci, 1995

Vchod do obydlí č. 94, 1999

Vchod do obydlí č.71, 1995

Postindustriální vize (Šardicko), 1995

Krajina postcivilizační s durmanem, 2000

Vodní dýmka II, 1995

Stadium postcivilizační industrie, 1995

Stavitel zataven do základu vlastního snu, 1999

Postindustriální vize (kataklyzma I), 1997

Postindustriální vize (kataklyzma II), 1997

Hellas, ó Hellas
(ztracená realita), 1995

Aglomerace, 1999

Postindustriální vize (budování), 1995

Organický tvar, 1995

Obrázek č. 7


 

© Josef Bubeník